مصرف خودسرانه زهر زنبور عسل، بازی با زندگی است


 


مصرف خودسرانه زهر زنبور عسل واقعا نوعی بازی با زندگی است. قبل از مصرف زهر دقت کنید که شما قصد مصرف یک زهر را دارید پس از انتخاب نوع زهر گرفته تا محل استفاده آن بسیار حساس است. سعی کنید ریسک را کنار بگذارید و به متخصصی باتجربه مراجعه کنید تا امشکلی پیش نیاید.


زهردرمانی نوعی روش درمانی است که از گذشته تا امروز مورد توجه بشر واقع شده و در تمدن های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. تقریبا در تمامی جوامع بشری از گذشته تا به امروز از نیش زنبور، مار و... برای درمان بیماری ها استفاده شده و هنوز نیز این استفاده ها ادامه دارد.

برخلاف گذشته که مبنای استفاده از زهر زنبور عسل یا دیگر حیوانات تجربه و مشاهدات بوده است، امروز علم سایه بزرگی بر روی استفاده از زهردرمانی انداخته و به همین علت استفاده از زهر زنبور عسل کاهش پیدا کرده است. با این حال خوشبختانه برخی از محققان طب نوین نیز به اهمیت این ماده پی برده و خواهان استفاده از آن در طب نوین هستند.

امروزه شاهد به کاررفتن زهر زنبور عسل در تولید برخی مواد دارویی و بهداشتی هستیم. به نظر می رسد میزان استفاده از زهر زنبور عسل در سال های آتی افزایش چشمگیری داشته باشد و این یعنی نوید سلامتی بیشتر برای انسان! با  این حال و با تمام ویژگی های مثبت زهر زنبور عسل و روش زهردرمانی، نمی توانیم به طور مطلق در مورد این موضوع صحبت کنیم. به همان اندازه که استفاده از زهر زنبور عسل می تواند به درمان بیماری ها کمک کند، به همان اندازه نیز ممکن است خطرناک باشد و این موضوعی است که باید برای مصرف زهر زنبور عسل مورد توجه قرار گیرد.

برخی پارامترها باید در هنگام مصرف زهر رعایت شود. به همین علت است که گفته می شود مصرف خودسرانه زهر زنبور عسل، نوعی بازی با زندگی است و می تواند منجر به مرگ فرد شود. این پارامترها نه تنها برای نوع مصرف بلکه مرتبط با نوع فراوری زهر، محل اثر زهر و..خواهد بود.

؛؛  در این مطلب به برخی از این پارامترهای مهم اشاره شده است. شاید بد نباشد قبل از مصرف زهر زنبور عسل، اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا خطر استفاده نابجا از زهر زنبور عسل را کاهش دهید

نوع فراوری زهر زنبور عسل را بررسی کنید
یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود مصرف خودسرانه زهر خطرناک جلوه کند، تنوع فراوری زهر زنبور عسل است. در نتیجه شما نمی توانید با استفاده از اطلاعاتی که در اینترنت کسب می کنید یا حتی در مقالات علمی آن را بدست می آورید، شروع به مصرف زهر زنبور عسل کنید.

در حال حاضر زهر زنبور عسل به روش های مختلفی فراوری شده و روانه بازار می شود. نوع زهر زنبور و حتی نژاد زنبور نیز نقش مهمی در این فراوری دارد. در نتیجه باید برای مصرف آن دقت به خرج دهید.طبیعی است که زهر زنبور عسل تزریقی با زهری که به صورت کرم درآمده و برای مصارف پوستی مورد استفاده قرار می گیرد تفاوت دارد. تمامی این موارد و نوع زهر فراوری شده ای که به درمان بیماری شما کمک می کند، تنها توسط پزشک یا طبیب طب سنتی حاذق و مطلع تعیین می شود.

دوز مصرفی زهر اهمیت زیادی دارد
یکی از موارد مهم در مورد مصرف زهر زنبور عسل، دوز مصرفی این ماده است. شما چطور می خواهید دوز مصرفی مورد نیاز بدنتان را برای درمان با زهر مشخص کنید؟ هیچ راهی جز علم و تجربه نمی تواند به شما کمک کند تا دوز مورد نیاز برای درمان بیماری را پیدا کنید.

اگر به سلامتی خود فکر می کنید، بهتر است از مصرف خودسرانه زهر و تعیین دوز مصرفی این ماده بر اساس دانسته ها یا مطالعات خودداری کنید. دو حالت ممکن است وجود داشته باشد. یا مصرف زهر به قدریکم است که هیچ تاثیری نمی بینید و یا آنقدر زیاد است که ممکن است برای بدنتان آسیب های جدی به همراه داشته باشد.

تعیین غیرمنطقی دوز مصرفی زهر زنبور عسل از آن اقداماتی است که ممکن است با جان شما بازی کند. پس حتی برای مصرف زهر، طبیبی را که برای تعیین دوز مصرفی انتخاب می کنید را نیز با وسواس برگزینید. اگر وی تجربه کافی نداشته باشد، ممکن است باعث آسیب به بدن شما شود.در واقع می توان گفت تنها خرید زهر زنبور عسل نیست که نیاز به وسواس و تحقیق و بررسی دارد؛ بلکه قبل از خرید، فردی که آن را تجویز می کند نیز باید آگاه و مطلع باشد. در این صورت مشکلات شما بیشتر هم خواهد شد.

محل استفاده از زهر باید هوشمندانه انتخاب شود
این موضوع بسیار مهم است به ویژه اگر قرار باشد از زهر زنبور عسل به صورت تزریقی استفاده شود. برای بسیاری از درمان ها تزریق زهر زنبور عسل تنها راهکار به شمار می رود. برای مثال، بسیاری از محققان در حال تحقیق بر روی درمان ام اس با زهر زنبور هستند. این روش درمانی تنها با تزریق زهر امکان پذیر است. علاوه بر این، برای مصرف موضعی زهر نیز باید به طور دقیق محل اثر مشخص شود.

مشخص کردن محل تزریق یا محلی که باید زهر زنبور عسل به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد نیز کار چندان ساده ای نیست که به تشخیص شما انجام شود. ممکن است برای اثرگذاری زهر زنبور برای درمان آرتروز، فاصله ای چندین سانتی متری از محل التهاب نیاز باشد. همچنین درمان درد عادت ماهیانه بانوان، محل اثر متفاوتی نسبت به محل درد داشته باشد.

تمامی این موارد نشان می دهد که تعیین محل اثر زهر زنبور عسل چه برای تزریق و چه برای مصرف موضوعی بسیار مهم بوده و به سادگی امکان پذیر نیست. برای این منظور نیز باید به سراغ افراد حرفه ای بروید. عموما کسانی می توانند از پس تزریق دردناک زهر زنبور عسل برآیند که تجربه زیادی در این زمینه داشته اند. افراد بی تجربه ممکن است آسیب های زیادی به بدن برسانند یا اصلا در جایی از زهر استفاده کنند که فایده ای برای شما ندارد.
 


سخن آخر !
مصرف خودسرانه زهر زنبور عسل واقعا نوعی بازی با زندگی است. قبل از مصرف زهر دقت کنید که شما قصد مصرف یک زهر را دارید پس از انتخاب نوع زهر گرفته تا محل استفاده آن بسیار حساس است. سعی کنید ریسک را کنار بگذارید و به متخصصی باتجربه مراجعه کنید تا امشکلی پیش نیاید.
اگر مصرف زهر زنبور عسل به درستی و بر اساس اصول انجام شود، احتمال درمان بیماری شما زیاد است. با این حال توجه داشته باشید که از تشخیص تا وارد شدن زهر به بدن شما باید زیر نظر افراد متبحر انجام شود. در غیر این صورت ممکن است به جای درمان بیماری، مشکلات بیشتری به سراغتان بیاید.